Et hav af havfruehaler

Da jeg i efteråret hæklede en havfruehale til mig selv, havde jeg slet ikke forestillet mig, at det ville inspirere så mange til at gøre det samme. I løbet af fire måneder havde min havfruehale haft over 20.000 besøgende og det resulterede selvfølgelig også i en masse flotte haler. Jeg har fået æren af at vise jer et lille udpluk her, for I er virkelig mange der har været seje til at lege med både garntyper og farver:

image.jpeg

image1(2)

MoensterbrydersHaler16

Derudover kan du se mine børnehaler her og min grå voksenhale her.

Giv gerne lyd, hvis din hale mangler i galleriet.

Jeg har fået masser mails og beskeder med spørgsmål og kommentarer til halen de seneste måneder, men den har også fanget de bredere mediers interesse. Hendes Verden kom først og deres Facebookopslag gik viralt med over 2300 delinger og 1600 kommentarer. Siden kom også Berlingske og det norske kvindemagasin KK. Begge medier spurgte hvorfor jeg havde lavet halen, og hvorfor jeg troede, at den var blevet så populær. Jeg svarede, at jeg godt kan lide ting som opfordrer voksne til leg, og så synes jeg, at havfruehalen har en sjov kontrast. Havfruer forbindes med noget skønt, yndefuldt og feminint, og det er ikke ligefrem de ord jeg ville bruge til at beskrive en aften på sofaen foran fjernsynet ..

Senest valgte også DR at linke til min hale i en artikel om havfruer, og så har den tyske strickcafe valgt at hækle en kleine meerjungfrau til en 7-årig.

MoensterbrydersHavfruehaleIHendesVerden

Som du måske har lagt mærke til, så er det her mit første rigtige “blogindlæg”. På forsiden finder du en oversigt over alle mine projekter, men her på “bloggen” vil jeg skrive om alt muligt andet indenfor hækling, når jeg synes det er relevant. Og hvis du er en af dem som har valgt at følge moensterbryder.wordpress.com, så vil du modtage en e-mail hver gang jeg skriver noget nyt. Med hensyn til projekterne, så har jeg for nylig hæklet et computersleeve, og i går blev jeg færdig med en superlækker trøje som jeg lægger op, så snart den har været på photoshoot i weekenden. Jeg håber, at I har lyst til at kigge med.

2 thoughts on “Et hav af havfruehaler

Skriv et svar

