Fordi indpakning er prikken over i’et

Indpakningen er for mig halvdelen af en gave. Der er noget lækkert ved overraskelsen, men også ved følelsen af at få noget nyt. Derfor er det vigtigt for mig, at modtageren af mine gaver får samme følelse uanset om gaven er købt eller hjemmelavet.

Det er vigtigt, at gaven føles eksklusiv, men på den anden side er det også fjollet at bruge mange penge på indpakningspapir og gavebånd, hvis det alligevel ender i skraldespanden. Derfor går jeg ind for genbrug.

Den fine hvide hue har jeg hæklet til en skøn dreng, der hedder Rami. Den er hæklet i fastmasker, men R’et er lavet med bobler og ribben er hæklet med reliefstangmasker. Huen pakkede jeg ind i en hvid æske fra Summerbird, der engang havde været chokolade i.

Den hæklede tehætte i sort rib var en gave til en sød veninde. Tehætten fik et hjemme-printet bælte på, og sammen med noget lækkert te og en god bog dannede det rammen om en forkælelsesgave. De tre dele satte jeg ned i en gammel badeværelseshylde og pakkede det hele ind i cellofan.

Alle de fine silkebånd stammer fra gaver jeg selv har modtaget gennem tiden.

Én ting er dog indpakning med bånd og papir, noget andet er, hvordan man får selve det hæklede produkt til at føles professionelt. Et godt skridt på vejen er et mavebælte, som det jeg her har lavet til min havfruehale. På bæltet kan der stå hvad det er, hvad garnet er lavet af, og hvordan man vasker det.

MoensterbrydersLapper3 MoensterbrydersLapper6 MoensterbrydersLapper5

Jeg printer selv mine bælter, og så klistrer jeg dem på et bånd af papir.

Hvis du mangler bælter til dine produkter, så har jeg lavet nogle her, som er helt klar til udprintning. Det ene sæt åbner i et word-dokument hvor du kan tilføje produkt, garntype grader det skal vaskes ved og dit navn. Det andet sæt åbner i et PDF-dokument og er klar til print med det samme.

Klik på de banderoler du gerne vil have for at downloade dem som enten PDF- eller worddokument:

MoensterbrydersBanderoler MoensterbrydersBanderoler

Rigtig god fornøjelse.

Og hvis du ikke lige står og skal pakke gaver ind, så kan du tage et kig på et af mine seneste projekter:

MoensterbrydersLapper3 MoensterbrydersTehætte2MoensterbrydersGraaHale9 MoensterbrydersOlaf1MoensterbrydersTrøje16 MoensterbrydersComputerCover3

Skriv et svar

